Recent News

Tuesday, February 14 2017

Ulotka dobrze zaprojektowana

Ulotki są niemal wszechobecne. W sklepach, na ulicy, a także w skrzynkach pocztowych. Tej tradycyjnej, zapełnianej przez listonosza, jak również pod adresem mailowym. Na ogół denerwują, rzadko kiedy dostarczają naprawdę przydatnych informacji. Ich nadawcy nie przeznaczają na nie zbyt dużo pieniędzy. Wybierają na ogół ilość, a nie jakość.

Niemniej jednak dobra ulotka to coś, w co dobrze jest zainwestować czas i środki. Jakość papieru czy dopasowanie czcionki to oczywiście ważne elementy. Jednak kluczowa jest czytelność przekazu. Na ulotce mniej znaczy często więcej. Ograniczenie słowotoku przydaje się chociażby w celu zwrócenia oraz utrzymania uwagi czytelnika. To już wielki sukces zarówno ulotki, jak i jej nadawcy. Jedno dobre hasło, krótki opis działalności, jak równie podstawowe informacje kontaktowe mogą niejednokrotnie zdziałać znacznie więcej niż ulotka wypełniona po brzegi barwnym opisem. Dwustronnym zresztą.

Jeżeli nie ma się doświadczenia marketingowego, a większość przedsiębiorców go nie posiada, wówczas projekt ulotki warto zlecić profesjonalistom. Rachunek będzie nieco wyższy niż przy samym drukowaniu, ale wyłożone pieniądze na pewno zwrócą się w postaci większego zainteresowania klientów i odbiorów. Liczy się spójność przekazu. Ulotki danej firmy powinny od razu się z nią kojarzyć. Odpowiada za to dobrze widoczne logo, ale również odpowiednio dopasowana kolorystyka. Ponadto na takich dokumencie promocyjnym należy umieści podstawowe informacje, ujęte w taki sposób, aby zwrócić uwagę adresatów.