Recent News

Sunday, December 17 2017

Jak zamawiać notesy firmowe?

Wiedza o podstawach marketingu przydaje się każdemu przedsiębiorcy. Mam już spore doświadczenie w kontaktach z klientami, jestem grafikiem i często spotykałem się z zagubionymi duszami, które nie do końca wiedzą czego chcą i jak to osiągnąć. Jestem od tego, by pomóc. Poniżej więc kilka porad: jak zamawiać notesy dla swojej firmy? Na co należy zwrócić uwagę i o co powinien zapytać dobry grafik?

Po pierwsze, notesy firmowe do druku najlepiej rozważać w określonym już mniej więcej budżecie. Mając ustalone ramy, łatwiej dopasować optymalne rozwiązania i się nie rozczarować. Po drugie, trzeba pomyśleć o grupach docelowych. Dla kogo dane notesy mają być przeznaczone, w ramach jakiego projektu, celu? Czy będzie to seria limitowana, wyłącznie dla najbardziej sprawdzonych i lojalnych klientów, czy coś bardziej masowego? Wszystko należy przemyśleć indywidualnie, w kontekście swoich własnych potrzeb i możliwości, nie wzorując się na nikim.

Ustalanie planu marketingowego nie jest proste, lecz z pewnością przynosi korzyści i pozwala lepiej zaplanować wydawanie pieniędzy. Zadaniem grafika jest jak najlepsza realizacja zamierzonego planu. W przygotowaniu okładki liczy się każdy szczegół. Muszę przemyśleć czcionkę, grubość grafiki, jej kolor, rozmiary. Za pomocą takich cech mogę oddać wizerunek marki. Właśnie dlatego lubię też pytać przedsiębiorców co chcieliby powiedzieć o swojej firmie klientowi. Czy stawiamy na tradycję, czy na nowoczesność? W razie problemów dobrze też robić poprawki i na bieżąco informować klienta o postępach procesu.